вторник, 26 мая 2020 г.

5 кл. Природознавство. Підсумкова контрольна робота за II семестр.


І варіант
Початковий рівень (3 бали)
У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь
1. Ознакою відмінності живих організмів від тіл неживої природи є:
А маса тіла                                        Б обмін речовин і енергії
В здатність до зміни форми            Г розширення при нагріванні.
2. Найменшою одиницею будови живих організмів є:
А клітина       Б орган
В кістки         Г насіння.
3. До одноклітинних організмів належить:
А морська капуста   Б хламідомонада
В комар                     Г ряска.
4. Необхідною умовою утворення рослинами органічних речовин з неорганічних є наявність:
А світла                     Б ґрунту
В коренів                   Г чистого повітря.
5. Рослини, що встигають протягом одного року утворити насіння, називаються:
А швидкорослими   Б однорічними
В одноразовими       Г вічнозеленими.
6. До хребетних тварин належить:
А павук-хрестовик   Б рак річковий
В дощовий черв’як  Г гадюка звичайна.
Середній рівень (3 бали)
У завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді
7. Верхній ярус лісу утворюють:
А шипшина   Б дуб
В ліщина        Г граб.
8. Пристосуванням водних тварин до активного руху є:
А обтічна форма тіла           Б перетинки між пальцями
В великі очі                          Г добре розвинений нюх.
У завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)
9. Встановіть відповідність між твариною та її способом живлення
Тварини          Спосіб живлення
1 кінь;             А рослиноїдні;
2 сова;            Б трупоїдні;
3 ведмідь.       В м’ясоїдні;
Г всеїдні.
10. Встановіть відповідність між частиною гриба та її описом
Частини гриба                     Опис
1 грибниця;                           А складається із шапинки та ніжки;
2 шапинка;                            Б довгі, тонкі,дуже розгалужені нитки;
3 плодове тіло.                     В служать для утворення органічних речовин з неорганічних;
Г в нижній частині утворюються спори, що служать для розмноження.
Достатній рівень (3 бали)
У завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова
11. Екосистеми, створені людиною називають ________________________ .
12. На ріст і розвиток рослин найбільше впливають такі чинники неживої природи: _______________ , _______________ , ________________ .
13. Споживачами в екосистемах є _________________ .
14. Сигналом для скидання листя рослинами восени є __________________________.
15. Основною відмінною рисою бактерій є відсутність у їхніх клітинах ___________.
16. Пристосуванням рослин посушливих місцезростань до зменшення втрати води є перетворення листків на ____________.
Високий рівень (3 бали)
Дайте повну відповідь
17. Опишіть групи рослин по відношенню до різного освітлення.
18. Як організми пристосовуються до змін пір року?
ІІ варіант

Початковий рівень (
3 бали)
У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь
1.До властивостей живих організмів НЕ належить:
А живлення              Б дихання
В забарвлення           Г ріст.
2. Основною ознакою рослин є їх здатність:
А рости          Б утворювати органічні речовиниз неорганічних;
В поглинати з навколишнього середовища воду; 
Г дихати.
3. Рослиною, яка не має квітки є:
А верба          Б береза
В цибуля        Г папороть.
4. До основних частин клітини НЕ належить:
А оболонка               Б ядро
В плазмоциста          Г цитоплазма.
5. Органи людини та звірів, що забезпечують надходження до організму кисню і виведення з нього вуглекислого газу:
А нирки         Б шлунок
В легені         Г серце.
6. Найбільш мінливим середовищем життя є:
А водне                                 Б ґрунтове
В наземно-повітряне           Г живі організми.
Середній рівень (3 бали)
У завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді
7. Пристосуванням до життя у ґрунті є:
А довга шерсть         Б перетинки між пальцями
В великі очі               Г добре розвинений нюх.
8. До безхребетних тварин належать:
А восьминіг              Б голуб
В ящірка                    Г черв’як.
У завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)
9. Встановіть відповідність між твариною та її способом пересування
Тварини          Спосіб пересування
1 Сокіл;          А Стрибання;
2 Гепард;        Б Повзання;
3 Кенгуру.     В Біг;
Г Політ.
10. Встановіть відповідність між грибом та групою, до якої він належить
Група                                     Гриби
1 Гриби-паразити;                А Печериці;
2 Цвілеві гриби;                   Б Сажковий гриб;
3 Шапинкові гриби.                        В Дріжджі;
Г Мукор.
Достатній рівень (3 бали)
У завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова
11. Рослини, які людина спеціально вирощує для отримання певних продуктів, називаються ____________________.
12. Руйнівниками в екосистемі є: ______________, ____________. ______________.
13. Коливання температури у водному середовищі, в порівнянні з наземно-повітряним ______________.
14. Тварини, на відміну від рослин, живляться ___________ органічними речовинами.
15. Птахи, що на зимівлю відлітають у місцевості зі сприятливими умовами існування називаються _______________.
16. У тіньолюбних рослин розміри листків ____________.
Високий рівень (3 бали)
Дайте повну відповідь
17. Опишіть зв’язки між організмами.
18. Як тварини переживають дію низьких температур?


Комментариев нет:

Отправить комментарий